Translate

Криворізький природничо-науковий ліцей


Ліцей, який живе,“порушуючи основний закон Ньютона –
закон інерції спокою,перетворюючи його в інерцію руху                                                                                                                              
(за М.І.Вавіловим)
  
      Ліцей засновано  в 1990 році, коли в країні відбувались перетворення в політичній, економічній і суспільній сферах. Саме тоді вітер перетворень сколихнуввсю систему освіти, розкрив двері новим течіям і підходам до навчання, широкомасштабному втіленню сучасних  методик і технологій в шкільний процес.
      В 2010-2011 навчальному році Криворізький природничо-науковий ліцей вдвадцятий  раз відкрив двері для своїх учнів. Сьогодні в ліцеї 11 класів, в яких навчається  325  учнів.  У нас навчаються діти не тільки нашого мікрорайонуале івсього міста. Ми не проводимо дуже жорсткого відборуДо нас приходять  навчатисядіти з різним рівнем розвитку пізнавальних інтересів, інтелектуальних здібностей, сформованості мотивації до навчанняАле з перших же днів вони попадають в атмосферу пошуку і відкриття нових знань, творчого співробітництва учнівського йпедагогічного колективів. Відмовляючись  від концепції  освіти як механічного накопичення знань, ми визнаємо важливість його для створення умов  росту саморозвитку, самоорганізації особистості.
      Виходячи  з цього, можна сформулювати місію ліцею, яка полягає в створенні умов, що забезпечують становлення  конкурентоспроможної, соціально-ефективної особистості, яка володіє міцними і  глибокими знаннями, дослідницькими уміннями, сформованими за програмами підвищеного рівня в умовах індивідуалізації й персоніфікації навчального процесу, побудованого з дотриманням  принципів комфортності, з обов’язковою  ранньою  профілізацією. Все це в подальшому допоможе випускнику ліцею успішно  «вписатися» в контекст сучасних цивілізованих процесів, інтегруватися  в світове суспільство.
      Навчання  в ліцеї ведеться за профілями:
інформаційно-математичний профіль (профільні предмети – інформатика, математика)фізико-математичний профіль (профільні предмети – математика, фізика,),
медичний профіль (профільні предмети – хімія, біологія, фізика).
      Навчальний  процес  будується  на основі  загальноосвітніх  програм, програмпрофільного і поглибленого рівнів. Здійснюючи соціальне замовлення учнів і батьків,ми відкрили з 2008 року  класи з поглибленим вивченням окремих предметів – математики, фізики, хімії, біології та інформатики. З метою передпрофільної підготовки в класах медичного профілю введено курс латини, починаючи з 8 класу; в класах фізико-математичного профілю – курс креслення. Сьогодні  ліцей – інноваційний освітній заклад, який надає можливість успішно реалізовувати концептуальні ідеї педагогічного колективу. На найближчу перспективу в ліцеї розроблена Програма розвитку, яка  передбачає  не тільки високий  рівень знань , не тільки здійснення ранньої профілізації за трьома основними профілями, але і, в першу чергу, реалізацію гуманістичного підходу, основною ідеєю  якого є постулат: пріоритетним в освіті є розвиток особистості; при цьому останнє стає не тільки метою, але і  одночасно процесом і результатом цілеспрямованої взаємодії вчителя й учня, вихованця і вихователя.
      Мета  інноваційної роботи в ліцеї – забезпечення конкурентоспроможності закладувиконання соціального замовлення. Ми виділили три напрями інноваційної діяльностіякі пов’язані  з оновленням навчально-виховного  процесущо, на нашпогляд, буде позитивно впливати  на збереження й подальший розвиток  іміджу ліцею, оскільки відповідають соціальному замовленню суспільства.  
      Напрями інноваційної діяльності: ·     широкое використання в навчально-виховному  процесі ІКТ технологій, проектної  методики·     розширення  мережі інапрямків роботи в рамках  соціального партнерства·     інтеграція проблем профільного навчання  і діяльності по збереженню здоров’я ліцеїстів. Активно втілюючи в навчально-виховний  процес ІКТ-технології й проектную методику, ми здійснюємо формування комунікативно-інформаційних компетенцій учнівщо єнеобхідною  умовою успішності на сучасному ринку праці. Крім того, проектна методика дає змогу нам розвивати мотивацію, формувати соціальні компетенції йрозширяти кругозір учнів. Сьогодні в кожному профільному кабінеті є комп’ютер, що забезпечує на уроці використання  вчителем і учнями  мультимедійних презентацій, електронних засобів навчання. Під час виховних заходів використовуємо мультимедійний проектор – кожен клас може продемонструвати результати проектної діяльності протягом певного часу за заданою наперед тематикою. Створюється мультимедійний клас, що надасть можливість педагогам ліцею проводити уроки-лабораторні роботи, уроки-демонстрації тощо. Успішно працює інформаційно-видавничий центр під керівництвом заступника директора з виховної роботи Пасацької С.В. та завідувачки кафедрою інформатики Труханенко Г.М. Журналістську діяльність очолює ліцеїста 10 класу Сокуренко Альона, під її керівництвом систематично здійснюється випуск учнівської газети «Ліцейські відомості» На розвиток соціальних компетенцій, професійну орієнтацію, збереження і зміцнення  здоров'я учнів направлене і соціальне партнерство, яке ми розглядаємо як інститут громадянського суспільства, розбудова якого стала сьогодні однією з найважливіших державних задач. З перших днів становлення ліцею ми в активному співробітництві з Криворізьким державним педагогічним , Криворізьким технічним університетами, Криворізькою металургійною академією. Наші ліцеїсти приймають участь в вузівських предметних тест-рейтингових олімпіадах, творчих конкурсах.Викладачі вище названих вузів Лапін Є.І., Швед С.В., Коцюруба В. і педагоги ліцею Католіченко О.М., Лясов І.Г., Смолянчук І.В., Батрак О.П., Цуркан А.М.– керівники науково-дослідної роботи ліцеїстів. Таке співробітництво дає високий результат на конкурсі-захисті НДР обласного і Всеукраїнського рівнів. В 2009-2010 навчальному році ми маємо вісім переможців конкурсу-захисту обласного рівня. Попереду – Всеукраїнський конкурс, на якому троє ліцеїстів представлятимуть Дніпропетровську область. Маємо надію на перемогу. Сьогодні вирішувати проблемисоціально-економіченіосвітнівиховні неможливо, не вирішуючи проблему здоров'я: фізичного, психічного, соціального.  Виходячи з цього, розроблені  заходи  по створенню  середовища по збереженню здоровя учнів  при реалізації допрофільноїпідготовки і профільного навчанняВ ліцеї проводиться велика урочна й позаурочна діяльність по формува­нню потреби в веденні здорового способу життяЗавдяки даній роботі  ми маємо  наступні результати: -  педагоги і учні ліцею активну участь в естетичному оформленню рекреацій і навчальних кабінетів, оскільки розуміють, що зовнішнє оточення впливає на психологічне самопочуття людини, що в свою чергувпливає на їх парцездатність, мотивацію. Тому в рекреаціях ліцею створені зелені куточки, які впливають на естетичну й психоемоційну складові навчально-виховногопроцесу, в навчальних кабінетах велика кількість рослин. В цьому навчальному році започатковано проект розробки дизайну рекреацій та галереї Ломоносова. У проекті приймають участь вчителі, ліцеїсти, батьки і представники громадськості;  -  в ліцеїпроходять  різноманітні  фізкультурно-оздоровчі  заходибільшість яких стали традиційними; -  в ліцеї склались певні традиції з проведення позакласних заходів, спрямованих на збереження і зміцнення здоров’я учасників навчально-виховного процесу . Активну участь в пропаганді здорового способу життя приймають батьки-лікарі, суспільні організації, волонтерські бригади. Результат своеї  роботи по формуванню компетентностей учнів ми бачимо в активній участі ліцеїстів в олімпіадах, науково-практичних конференціях, конкурсах  різного рівня  й  різної  направленості.Підтвержденням високої професійної майстерності вчителів ліцею є оцінки учасників міських і районних семінарів, проведених на базі нашого навчального закладу. Досвід роботи  ліцею  з громадянського  виховання був представлений педагогом-організатором Пасацькою С.В. на міському конкурсі «Педагог-організатор року» і посів перше місце. На районному семінарі для заступників  директорів «Використання ІКТ-технологій в навчально-виховному процесі і управлінській діяльності ЗНЗ» наші керівники  поділились досвідом роботи по використанню комп’ютера і мультимедійних засобів. З 2009 ліцей – опорний навчальний заклад по використанню ІКТ-технологій .Кожен навчальний заклад – незалежно від того, чи це звичайна школа чи інноваційна, – повинен мати своє лице, свої, притаманні тільки йому традиції й особливості, індивідуальні риси, тому що школа – не тільки і даже не стільки державний і суспільний інститут, але в першу чергу це живий організм, в якому в унісон б’ється багато сердець – зовсім юних і вже з великим життєвим досвідом, об’єднаних спільними радощами і бідами, успіхами й поразками. Тому і наш ліцей, де гуманність і людяність вважаються основними принципами побудови людських відносин, – особливий. Ми  даємо можливість лицеїсту отримати ті навички й уміння, яківподальшому допоможуть йому стати успішною особистістю, реалізувати здібності й обдарування, дані йому Богом. Ми змогли створити такий ліцей тому, що тут працювали і працюють  хороші викладачі, які люблять те, що викладають, і тих, кому викладають. 

Комментариев нет:

Отправить комментарий